- popularyzacja edukacji przez biografie w społeczeństwie, na różnych etapach rozwoju człowieka: od dziecka, przez młodzież, osoby dorosłe i seniorów;
- wykorzystanie uczenia biograficznego do pogłębiania edukacji z różnych dziedzin życia: od nauk humanistycznych, społecznych, przez przyrodnicze, teologiczne, po techniczne, medyczne i o sztuce;
- wskazywanie potencjału wychowawczego i terapeutycznego biografii wśród osób z różnych grup wiekowych;
- propagowanie biografii w wychowaniu patriotycznym i krzewieniu przywiązania do małych ojczyzn i ojczyzny;
- nawiązywanie więzi międzypokoleniowych w rodzinach i propagowanie tradycji rodzinnych;
- zachowanie i kultywowanie tradycji narodowych, regionalnych oraz pamięci społecznej;
- rejestrowanie pamięci o osobach wybitnych, zasłużonych dla polskiej kultury, regionu, małej ojczyzny, wywodzących się z różnych kręgów etnicznych, kulturowych, religijnych i społecznych;
- badanie znaczenia biografii w pedagogice miejsc pamięci w Polsce;
- opisywanie historii postaci znaczących dla małych ojczyzn;
- współpraca z instytucjami pielęgnującymi pamięć o ludziach zasłużonych i prowadzącymi zajęcia edukacyjne wykorzystujące ich biografie;
- refleksja nad kreowanymi współcześnie wzorami osobowymi (role models) i ich aplikacja w edukacji;
- refleksja nad wykorzystaniem wzorów osobowych w tworzeniu instytucji kulturalnych i oświatowo-wychowawczych (zagadnienie autorytetu, analiza sylwetek liderów i innych postaci znaczących);
- popularyzacja postaci znaczących w Polsce;
- gromadzenie egodokumentów (przekazów, wspomnień, dokumentów i artefaktów oraz innych świadectw ludzkich: losów, karier, przemian, upadków, odejść, zwrotów i powrotów) Dzieci Zamojszczyzny;
- inicjowanie komunikacji międzyludzkiej i międzypokoleniowej poprzez poznawanie biografii.